سئو فروشگاه اینترنتی کاربردی

سئو فروشگاه اینترنتی 5 بخش مهم + نکات کاربردی

محصولات خود را به گروه‌هایی منطقی تقسیم کنید، مثل دسته‌بندی‌های "کفش‌های ورزشی"، "کفش‌های مجلسی" و "صندل‌های تابستانی". این‌گونه هم کاربران و هم موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که در کدام بخش از سایت، به دنبال چه چیزی بگردند. با فعال کردن HTTPS، به کاربران خود نشان می‌دهید که اطلاعات آن‌ها امن است و این برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد. فرض کنید شما یک فروشگاه واقعی دارید؛ آیا مشتریان بدون اعتماد وارد آن می‌شوند؟ HTTPS همان پل اعتماد در دنیای دیجیتال است. سایت‌های فروشگاهی طراحی شده با وردپرس سازگاری قابل قبولی با اصول سئو دارند.

بعد از تست کردن همان الگویی را برای تمام صفحات دیگر سایت تان، اجرا و پیاده کنید که ورودی و کلیک بیشتری داشته است. اگر محصولی دارید که قیمت خاصی دارد، یعنی قیمت پایین تری نسبت به سایت های دیگر رقبای شما دارد، می توانید با ذکر قیمت در دیسکریپشن، آن را به مشتری عرضه بدارید. برای بهره‌مندی از خدماتی مانند تبلیغات گوگل نیازمند دسترسی به گوگل آنالیتیکس هستید که در فروشگاه ساز شاپفا این فرایند را برای شما مدیریت می‌کنیم. به جای کپی‌کردن توضیحات از سایت‌های دیگر، یک داستان منحصربه‌فرد درباره محصول خود بنویسید. تصور کنید که مشتری با دیدن "کفش ورزشی نایک ایر" نه‌تنها درباره ظاهر بلکه از ویژگی‌های آن مانند راحتی و ماندگاری آگاه شود.

دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. بنابراین بهتر است به این دلیل هم که شده از پروتکل HTTPS استفاده کنید. برای بهینه سازی URL صفحات بهتر است آدرس صفحات مرتبط و کوتاه باشد و در صورت امکان کلیدواژه اصلی را دربرگیرد. از انتخاب آدرس‌های طولانی پرهیز کنید زیرا خواندن آدرس‌های طولانی برای ربات خزنده گوگل دشوار است. مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.

اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاه اینترنتی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید. از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایت‌های فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکته‌ی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به‌دلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمی‌شود.

در این مقاله، به بررسی بهترین روش ‌ها و اصول برای بهینه ‌سازی URL می ‌پردازیم تا بهترین عملکرد سئو را برای سایت خود داشته باشید. مبحث سئو مقوله بسیار مهمی است که تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای موفق شدن، دیده شدن و بهبود رتبه سایت خود می بایست از ترفندها و تکنیک های آن به خوبی استفاده کنند. در ضمن یادتان باشید یکی از مهم ترین و پرقدرت ترین صفحات برای هر سایت، همان صفحه اصلی و صفحه اول وب سایت است. بنابراین سعی کنید در چنین صفحاتی از کلمات کلیدی قوی و پر جستجو استفاده کنید. در ایجاد لینک‌های داخلی نیز مثل مابقی چیزها، یادتان باشد که زیاده روی دشمنتان است!

بهینه سازی برای این تجهیزات الکترونیکی در ارتقا رتبه‌ی سایت بسیار موثر هستند. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. با این کوئری؛ تمام صفحاتی که به کلمه کلیدی مربوط می‌شوند؛ لیست می‌شوند. در بین صفحاتی که لیست شده‌اند بررسی کنید که بیش از یک صفحه سایتتان برای یک کلمه کلیدی بهینه نشده باشد. اکنون که می‌دانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینه‌سازی‌ صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم.

مثلاً یک کمپین در اینستاگرام برای معرفی "محصول جدیدتان" می‌تواند تعامل کاربران را افزایش دهد و برندتان را بیشتر در معرض دید قرار دهد. سیگنال‌های اجتماعی یا به اشتراک‌گذاری محتوای سایت شما در شبکه‌های اجتماعی، تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما دارد. مقالاتی بنویسید که کاربران را با نحوه انتخاب و خرید محصولاتتان آشنا کنند. مثلاً "راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب برای دویدن" می‌تواند کاربران علاقه‌مند به ورزش را به سایت شما بکشاند. محصولات خود را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید و برای برخی از آن‌ها ویدئوهایی کوتاه ارائه کنید. مثلاً نمایش نحوه استفاده از "آسیاب قهوه" با یک ویدئو، تأثیر بیشتری از توضیحات متن دارد و تجربه خرید را برای مشتری ملموس‌تر می‌کند.

چرا؟ چون ساختار ساده تر سایت باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت تر سایت شما را بخزند و محصولات شما را رتبه بندی کنند. تغییر ناگهانی ساختار سایت تاثیر شدیدی روی سئو سایت خواهد داشت و بهتر است این عملیات با احتیاط صورت پذیرد. اگر ساختار سایت شما ایده‌آل نیست برای اصلاح ساختار از جا‌به‌جا کردن و تغییر آدرس صفحات پیش از بررسی همه جوانب یا دریافت مشاوره از یک مشاور سئو حرفه‌ای کمک بگیرید. بهتر است قبل از تغییر ساختار از پیاده سازی درست ریدایرکت‌ها و پیش نیازهای فنی اطمینان حاصل کنید. ما در گروه نردبان می‌توانیم به شما در اصلاح ساختار سایتتان و سایر خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک کنیم. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند.

فرض کنید شما در فروشگاه خود یک پیراهن مردانه با برندی خاص را دارید که برای هر رنگ از این پیراهن صفحه ای جداگانه در نظر گرفته شده است. اگر سایت شما وردپرسی است، حتما از افزونه های سئو معروفی مانند یوآست و رنک مث استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا اصول سئو را در نوشتن عنوان و توضیحات متا رعایت کنید. کاسب یار به صاحبان و مدیران کسب و کارها کمک میکند ضمن تشخیص مشکلات و موانع موجود کسب و کار خود را بهبود و توسعه دهند. راهکار های ارائه شده توسط کاسب یار کم هزینه بوده و قابل اجرا هستند.

تعدادی از کلید واژه‌ها بسیار پرکاربرد بوده و برای اینکه بتوان با استفاده از آن‌ها به صفحه اول نتایج گوگل راه پیدا کرد، باید هزینه زیادی صرف نمود. به عبارت دیگر هزینه سئو پر رقابت بسیار بالاتر از هزینه سئو در کسب و کارها و کلمات کلیدی کم رقابت می‌باشد. سئو داخلی و سئو خارجی نیز می‌توانند بر روی هزینه مشاوره سئو در تهران تاثیر زیادی بگذارند. برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند. نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید. به عنوان مثال کلمات کلیدی از قبیل ؛اولین ،قیمت ، در دسترس بودن ، امتیازدهی مطلب و نمایش نظرات است.

با استفاده از امکانات شاپفا نیازی به مدیریت دستی آدرس صفحات محصول نیست و امکان تبدیل خودکار عنوان محصول به URL برای شما وجود دارد. مثلاً یک ویدئو از "نحوه استفاده از اسپری آب‌رسان مو" می‌تواند به کاربر کمک کند که احساس کند محصول را به درستی می‌شناسد و می‌تواند تصمیم‌گیری درستی داشته باشد. جملات طولانی‌تر که معمولاً دقیق‌تر و خاص‌تر هستند، برای رقابت آسان‌ترند و مشتریان آماده‌تری را جذب می‌کنند. مثلاً به‌جای کلمه کلیدی "کفش زنانه"، از عباراتی مثل "کفش زنانه راحتی برای پیاده‌روی" استفاده کنید. با ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush یا Keyword Planner، عباراتی را پیدا کنید که مشتریان به دنبال آن‌ها هستند.

Yoast بهینه سازی سایت ها  را با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، بسیار آسان می کند. بهبود رتبه‌بندی و قابلیت استفاده بهتر به نوبه خود منجر به بازدیدکنندگان مکرر و افزایش تبدیل می شود که  هر دوی اینها چیزهای شگفت انگیزی برای یک سایت فروشگاهی می باشند. تم های واکنش گرا می توانند تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود بخشند و بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارند. از آنجایی که گوگل به زمان ماندگاری در صفحه به عنوان نشانه ای از ارزش یک سایت نگاه می کند، داشتن سایتی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد، می تواند رتبه بندی را بهبود بخشد. حال بیایید به چند روش برای بهبود تجربه کاربری یا همان UX در سایت خود نگاهی بیندازیم که به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. قبلاً گفته می شد که اگر فروشگاهت را بسازی، مشتریان خودشان خواهند آمد!

از بین تمام کانال های بازاریابی دیجیتالی که در اختیار صاحبان فروشگاه های جدید است، هیچ چیز مثل سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی خودشان برای موتورهای جستجو باعث نمی شود آنها گیج و سردرگم شوند. از گذشته سایت‌های فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحات تکمیل سفارش خود استفاده می‌کردند. سال‌ها پیش گوگل به کارگیری این پروتکل را در تمام بخش‌های سایت‌های مختلف شروع کرد. پیاده‌سازی کل سایت در این پروتکل نقش نسبتا ناچیزی در الگوریتم گوگل دارد. بنابراین با اینکه تا حدی برای سایت مفید است، اما نمی‌تواند تفاوت عمده‌ای در سئو فروشگاهی سایت شما ایجاد کند.

به عنوان یک مالک سایت اینترنتی، ممکن است وسوسه شوید که در محتوا صرفه جویی کنید یا ممکن است توضیحات محصول را محتوای کافی در نظر بگیرید. راهنمای کامل سایت ایران فاندر برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را برای ایده های بیشتر ببینید و سپس آن ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را بررسی کنید تا لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. اگر در زمینه معماری سایت خودتان با مشکل مواجه شده اید، حتماً از مشاوره سئو و مشورت با یک کارشناس سئو بهره مند شوید. چرا که شما ممکن است با حذف یا ایجاد صفحات جدید یا حتی ریدایرکت نادرست آنها، به سئو سایت خودتان آسیب وارد کنید. کاهش هزینه‌های تبلیغاتکلیک در سئو رایگان است؛ بنابراین اگر رتبه خوبی داشته‌ باشید، بدون نیاز به صرف هزینه‌ های سنگین تبلیغات، می‌توانید ترافیک و فروش قابل‌ توجهی به‌دست آورید.

اسکیما زبان نشانه گذاری است که به گوگل کمک می تواند تا یک محتوا را بهتر شناسایی و درک کند. اگر سایت شما وردپرسی است، می توانید بخش اسکیما افزونه یواست یا رنک مث را فعال کنید یا از افزونه مخصوص اسکیما استفاده کنید. کاسب یار همچنین تمامی ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما می گذارد تا برای بهبود کسب و کار و همچنین توسعه فردی، شما را از هر منبع دیگری بی نیاز کند. واقعیت این است که ساخت بک‌لینک برای محتوای اطلاعاتی مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، ابزارها و… بسیار ساده‌تر است. مطمئن شوید که هیچ یک از صفحات مهم بیش از سه کلیک با صفحه اصلی شما فاصله ندارند.

تگ نوفالوو؛ یکی از دستورالعمل‌هایی است که گوگل قطعا از آن چشم‌پوشی نمی‌کند. این ویژگی‌های ظاهری به خاطر استفاده از schema markup به نتایج سایتتان اضافه می‌شود. برای این دوره یک گروه پشتیبانی تلگرام در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید با بقیه دانشجویان این دوره گفتگو و تبادل نظر داشته باشید و سوالات خود را مطرح کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبین سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. برای انجام مصاحبه با رهبران و تأثیرگذاران حوزه فعالیتی خودتان، برای تولید لینک و محتوا تماس بگیرید. با استفاده از این امکان می‌توانید پسوندهای مختلف دامنه خود را به دامنه اصلی ریدارکت کنید.

این را هم باید در نظر داشت که منابع و قابلیت‌های سرویس هاستینگ وبسایت‌های مختلف با هم متفاوت است. آیکون‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کند که بازدید کنندگان سایت، محصولاتتان را به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی بصورت مستقیم تاثیری روی رتبه صفحات ندارد اما انتشار یک صفحه در شبکه های اجتماعی و تعامل بیشتر کاربران با آن صفحه منجر به بهبود رتبه صفحه خواهد شد. شاید بپرسید از کجا باید فهمید؟ اگر نگاهی به صفحه نتایج گوگل بیاندازیم، خواهیم دید که سایت‌های برتر برای این کلیدواژه، همگی سایت‌های فروشگاهی هستند که در آن‌ها محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می رسد. قطعا در هنگام جستجو در گوگل متوجه شده‌اید که گوگل به محض اینکه شما شروع به تایپ کردن کلمات کنید به صورت خودکار پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد.

قانون سئو سایت فروشگاهی این است که در هر چهارصد کلمه، بیشتر از یک لینک داخلی را استفاده نکنید. در سازیتو می‌توانید برای هر صفحه‌ای که ایجاد کرده‌اید، از بخش «تنظیمات سئو و آدرس» استفاده و صفحات خود را برای موتورهای جستجو به بهترین نحو بهینه کنید. هر آنچه که برای سئو کردن صفحات خود به آن نیاز دارید را سازیتو در اختیار ما قرار می‌دهد. رپورتاژ یک نوع محتوای خبری و تبلیغاتی است که در سایت‌های پربازدید و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود و ضمن ارائه یک مطلب مفید به کاربران، به‌طور نامحسوس خدمات و محصولات شما را تبلیغ می‌کند و به صفحات سایت‌تان بک‌لینک می‌دهد. تعداد تصاویر در هر صفحه نیز بر سرعت لود و بالتبع سئو سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارد. تعدادی که به‌طور معمول توصیه می‌شود ۳ تا ۵ تصویر کوچک و باکیفیت با قابلیت زوم است.

اما متاسفانه بسیاری از امکانات مفید این وب سایت ها پولی بوده و یا باید با آیپی غیر از ایران به سایت وارد شوید. اگر ابتدای راه هستید، استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد سختی کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اگر قالب سایت شما شخصی و یا اختصاصی است، برای اطمینان از سئو تکنیکال بودن سایت، آن را با ابزار w3schools validator بررسی کنید. سئو تکنیکال یعنی سایت شما از نظر ساختار اصلی و کد نویسی برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد. در سئو فروشگاهی ما به کمک ابزاری که در اختیار داریم مشتریان خود را در مقایسه با دیگر فروشگاه‌هایی که در حوزه مشابه فعال هستند؛ افزایش می‌دهیم و در نتیجه درآمد بیشتری کسب می‌نماییم.

سلامپیشنهاد می‌کنم یک دوره آموزشی سئو تهیه کنید و اصولش رو یاد بگیرید. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین. در مطلب " مقاله باید چند کلمه باشد؟ " در این باره بیشتر صحبت کرده ایم. در مطلب " آنالیز سایت رقیب " به شما یاد داده ایم که چطور رقبای سایتتان را تحلیل کنید. اگر به اهمیت سئو پی برده اید و می خواهید بدانید از کجا شروع کنید، متخصصان ما شما را راهنمایی خواهند کرد. برای هر دسته، زیرشاخه، برند و غیره از الگوی منحصربه‌فردی استفاده کنید.

این‌گونه مطمئن می‌شوید که حداقل گوگل یکی از صفحات را ایندکس می‌کند. فقط از عنوان دسته‌بندی (برای صفحات دسته‌بندی) و از عنوان محصول (برای صفحات محصول) استفاده کنید. نکته مهم این است که؛ باید توضیحات عالی را برای صفحات مهم خود بنویسید و صفحات دیگر دارای توضیحات متا منحصر به فرد باشند. هنگام انجام این کار، راهی برای بهینه‌سازی واقعی هر صفحه وجود ندارد. اکثر افراد یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوند و در شروع کار؛ روی رتبه گرفتن در عبارات پر جستجویی که فوق‌العاده رقابتی هستند برنامه‌ریزی می‌کنند. استراتژی‌هایی که در این دوره گفته می‌شود ممکن است کارایی در پروژه‌های شما نداشته باشد ولی دید خوبی به شما برای پیاده‌سازی استراتژی‌های خاص می‌دهد.

یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی این است که به هر تصویر ، عنوان و تگ Alt داده می شود. همه اینها روشی است که خزنده ها می توانند چیزهای بیشتری در مورد تصاویر بیاموزند و به آنها کمک کنند تا براساس کلمات کلیدی موجود رتبه بندی مناسبی داشته باشند. امروزه ما موتورهای فشرده سازی پیشرفته تصویری با کیفیت بالا و تقریباً رایگان در وب در دسترس داریم. آنها تصاویر با کیفیت بالا و اندازه بسیار کم در KB را تولید می کنند. بنابراین ، فشرده سازی / بهینه سازی تصویر به  کیفیت صفحات کسب و کار اینترنتی با بارگذاری سریع کمک می کنند.

در صورتی که سئو در سایر سایت ها به منظور افزایش بازدید کننده انجام می شود. اما سئو سایت فروشگاهی با سئو دیگر سایت ها چه تفاوتی دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت های اساسی سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت ها می پردازیم. یکی از مزایای سایت های فروشگاهی ساخته شده با وردپرس، لینک سازی داخلی میان محصولات مشابه است. اما علاوه بر این باید در بخش وبلاگ سایت فروشگاهی خود نیز بین محتواهای با موضوع مرتبط، لینک سازی انجام دهید. به این ترتیب علاوه بر اینکه به نیاز کاربر پاسخ داده اید، به گوگل برای ایندکس کردن بیشتر سایر صفحات نیز کمک کرده اید. نکته مهم دیگر این است که صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما باید روی کلمه کلیدی هدف‌گذاری شود که موضوع اصلی فروشگاه اینترنتی شما است و تمام محصولات دیگر سایتتان را در زیر مجموعه خود قرار دهد.

این توصیف ها نه تنها به موتورهای جستجو توجه می کنند بلکه مشتریان بالقوه را نیز جذب می کنند و در نهایت به افزایش فروش و وفاداری برند منجر می شوند. در واقع بدون توجه به سئو سایت فروشگاهی و جلب مشتریان از طریق موتورهای جستجو، نمی‌توان توقع داشت تغییر در میزان فروش و درآمد ایجاد بشود. در حالی که سئو به کلمات کلیدی متکی است، برای بالا بردن رتبه سایت شما به چیزی بیش از پاشیدن برخی کلمات کلیدی در محتوای سایت شما نیاز است. به تمام صفحاتی که کسب رتبه در گوگل توسط آن صفحات برای شما مطلوب است محتوای بدنه اضافه کنید. معمولا مهمترین صفحات در سایت‌های فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحات زیر دسته بندی و مهم‌ترین محصولات سایت هستند. پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات می‌توانید به سایر محصولات و بخش‌های سایت نیز محتوا اضافه کنید.

برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو برای طراحی سایت های دارای صدها میلیون صفحه کار ساده ای نیست، اما راهکارهایی برای ساده سازی این کار وجود دارد. صفحات برنامه نویسی شده (programmatic pages) صفحاتی هستند که به صورت خودکار در مقیاسی بسیار بزرگ تولید شده اند. در این مقاله، کار با جی تی متریکس و بهبود سرعت سایت، پس از طراحی سایت، آموزش داده می شود. اینکه جی تی متریکس چیست، چگونه می توان به تحلیل جی تی متریکس پرداخت و بخش های مختلف آن معرفی می گردد. در بخش head پرونده های html از متاتگ ها برای قراردادن کدهای بخصوص هنگام طراحی سایت استفاده میگردد. تگ های متا در ظاهر سایت نمایش داده نمی شوند اما مرورگرها و خزنده های موتورهای جستجو قادر به خواندن و دیدن آنها می باشند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری