راهی سریع به موفقیت با تبلیغات هدفمند2020-06-12
روش های موثر تبلیغاتی برای رشد کسب و کار
داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است. این جادوی قدرتمند، برند شما را زنده میکند، قلبها را تسخیر میکند و پیامتان را در ذهنها ماندگار میسازد. پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد.
بازاریابان با درک اهمیت هر روش ارزیابی و کاربرد آن، میتوانند کمپینهای خود را بهینه کنند، بهطور موثرتری به مخاطبان هدف دست یابند و در نهایت، به نتایج ملموسی در دنیای تبلیغات دیجیتالی برسند. در این مقاله قصد داریم شما را با مجموعهای از این استراتژیهای بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم و شما را برای انتخاب بهترین روشهای مناسب با نوع کسبوکار و اهداف بازاریابی خود راهنمایی کنیم. مهمترین نکته در اینجا این است که هر کسبوکار باید بر اساس مخاطبان هدف، ویژگیهای محصول و خدمات، و منابع موجود، استراتژیهای بازاریابی خود را انتخاب و پیادهسازی کند. کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. با ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، 100 درصد امکانات بصورت فعال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است. امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است! بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند.
برنامههای بازی، سرگرمی و شبکههای اجتماعی به شدت به تبلیغات درون برنامهای متکی هستند. از جمله مهمترین تبلیغات درون برنامهای میتوان به تبلیغات بینابینی، بنری، ویدیوهای جایزهدار و همسان اشاره کرد. در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پیام تبلیغاتی به طور مستقیم به دستگاه کاربر تحویل داده میشود و فضایی را در وبسایت ناشر تبلیغ، اشغال نمیکند.
مشخصبودن بازار هدف به شما اجازه میدهد بدانید چه پیامی را در چه زمانی و از چه طریقی ارسال کنید. از طرفی، چون این پیام بر اساس علاقه یا نیاز طرف مقابل آماده شده است، تاثیرگذاری بیشتری دارد. مهمتر از تعداد افراد هدفگرفتهشده برای تبلیغات و بازاریابی، علاقۀ آنها به محصول یا خدمات است! تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. به همین دلیل، امکانات مختلفی به پنل اضافه کردیم تا کارتان را راحتتر کنیم.
بنابراین، اندازهگیری و تحلیل دادههای بهدستآمده ضروری است و باید تا میتوانید داده جمعآوری کنید. برای این کار میتوانید A/Bتستهای مختلف در مقیاس کوچک نیز انجام دهید و از نتایج آن در پیشبرد طراحی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. با حجم عظیمی از پیامهای تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه میشوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است. هدفمندسازی تبلیغات به معنای رساندن پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان صحیح در زمان و مکان مناسب است.
تولید محتوا کار سادهای به نظر میرسد، اما ساخت محتوای عالی که با مخاطب همصدا شود، چالشبرانگیز است. علاوه بر این، با وجود کانالهای متعدد، موفقیت در گرو استفاده از محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای مخاطب مناسب است. در حال حاضر تبلیغات آنلاین محبوبیت بیشتری دارند، اما هنوز نیاز به این روش تبلیغات وجود دارد. حتی کسب و کارهایی که بیشتر بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات آنلاین اختصاص میدهند، باز هم از روش تبلیغات چاپی برای برای تکمیل کمپینهای خود استفاده میکنند.
ملی پیامک
همچنین تبلیغ برندهای قابل اعتماد باعث میشود، مخاطبان به آن ناشر اعتماد بیشتری پیدا کنند. از طرف دیگر، برای برندها همکاری با ناشران برجسته، میتواند خلاقیت ایجاد کند. از آنجاییکه نرخ کلیک تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات سنتی است، به کسب و کارها کمک کند تا مخاطبان ناشر را جذب کنند و تعامل خود را افزایش دهند. اگر کابر به دنبال کسب و کاری مبتنی بر مکان مانند کافی شاپ باشد، در آن صورت در نقشه گوگل پینهای تبلیغاتی را مشاهده میکند که با رنگ بنفش در نتایج جستجو سمت چپ نمایش داده شدهاند. پینهای تبلیغاتی روش تبلیغات عالی برای جذب مشتری در کسب و کارهای مبتنی بر مکان هستند.
تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایتها و… میشود. تلاش های تبلیغاتی استراتژیک این پتانسیل را دارد که بازده سرمایه گذاری قابل توجهی را ارائه دهد. با تخصیص منابع به کمپین های تبلیغاتی هدفمند، کسب و کارها می توانند هزینه های بازاریابی خود را بهینه کنند و با پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب دست یابند.
تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. کسبوکارها، در بخش دیگری از کاپریلا میتوانند محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند. این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشود، بنابراین نرخ تبدیل آن بالا است.
تبلیغات، به عنوان یکی از عناصر اساسی و حیاتی در بازاریابی، نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان و افزایش شناخت برند دارد. با تغییرات پیوسته در فناوری و رفتار مصرفکنندگان، روشهای تبلیغاتی نیز تحولات چشمگیری را تجربه کردهاند. چتباتها نرمافزارهایی هستند که بهطور خودکار به سوالات و درخواستهای مشتریان پاسخ میدهند و تجربهای سریع و بدون وقفه را برای کاربران فراهم میکنند.
اما چطور باید کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟ کلمات کلیدی به دو دسته برند و غیر برند تقسیم میشوند. کلمه کلیدی برند، کلمه یا عبارتی است که شامل نام برند یا تغییرات جزئی از آن است. برای مثال برخی کلمات کلیدی برند «فرادرس» شامل «مجله فرادرس» و «دورههای آموزشی فرادرس» است. روش تبلیغات در اینستاگرام مشابه فیسبوک است و شامل موارد زیر میشود. ۱۱ نوع روش تبلیغات آنلاین وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم.
برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند.
رصد و تحلیل رقابتها و استفاده از دادههای آماری و تحلیلی برای درک بهتر عملکرد رقبا و تطبیق استراتژیهای خود با آنها، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کمک میکند تا استراتژیهای شما همیشه به روز باشند و برند شما در جامعه رقابتی بهتر موفق شود. تبلیغات یکنواخت و فاقد خلاقیت نمیتواند توجه مخاطبان را جلب کند و تأثیر کمی روی مخاطبان میگذارد. در این مقاله هدف ما این بود تا بهطور دقیق متوجه شوید که تبلیغات هدفمند چیست و برای ایجاد یک تبلیغات هدفمند و موثر چه نکاتی را باید رعایت کنید.
نکتهٔ مهم این است که بدون بخشبندی بازار، بازاریابی هدفمند امکانپذیر نیست. در این استراتژی، همهچیز حول مخاطبی مشخص شکل میگیرد؛ از پیامی که مینویسید تا حتی در برخی موارد، محصولی که ارائه میکنید. وقتی بدانید چه کسی در بخش موردنظرتان تصمیمگیرنده است، پیامی مناسب با همان فرد مینویسید؛ مثل همان مثال تلویزیون و علاقهٔ نوجوانان به تلویزیون هوشمند. علاوه بر تمام این موارد، امکان نمایش تبلیغ بر اساس جنسیت مخاطب و همچنین محل زندگی در پنل یکتانت وجود دارد. برای استفاده از این امکانات، کافی است ابتدا در پنل یکتانت ثبتنام کنید. پس از شارژ اکانت، کافی است کمپین موردنظرتان (بنری، همسان، پوش نوتیفیکیشن، ویدیویی یا پیامکی) را بسازید و تنظیمات هدفمندی را انجام دهید.
هرچه اطلاعات بیشتری جمعآوری و تحلیل کنید، بهینهسازی تبلبیغات برای شما آسانتر خواهد بود. درنتیجه، نتایج بهتری کسب میکنند و هزینه کمتری برای هر کمپین صرف میشود. کمپینهای آنلاین از بسیاری از جهات از سایر کمپینها برتر هستند چراکه در آنها میتوانید از عناصر متمایزکننده زیر بهره بگیرید. این مطالعات موردی از بهکارگیری خلاقیت تا استفاده از رویکردهای دادهمحور را ارائه خواهند کرد که به بازاریابان کمک میکند تا با استفاده از این اطلاعات، کمپینهای بازاریابی مناسبی راهاندازی كنند.
تبلیغات پیامکی به عنوان یک روش مستقیم و موثر در بازاریابی، از طریق ارسال پیامهای متنی به تلفنهای همراه مخاطبان انجام میشود. این روش به شما شرایطی میدهد تا به سرعت پیامهای تبلیغاتی خود را به گسترهای از مخاطبان ارسال کرده و بازخوردهای سریع و مستقیمی را دریافت کنید. در این مقاله فهمیدیم بازاریابی هدفمند چیست و چقدر میتواند باعث رشد کسبوکار شود. دستهبندیهایی که گروههای مشتاق به محصول یا خدمت را شناسایی میکنند تا انواع اقدامات بازاریابی و تبلیغات مطابق سلیقه و خوشایند آنها طراحی شود. یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخشبندی بازار یا Market Segmentation است. امروزه همه ی افراد به دنبال این هستند که با سرعت بیشتری مسیر کاری خود را پیش بگیرند.
ابزارهای اتوماسیون در مارکتینگ، در تسریع انجام کارهای تکراری بسیار مفید هستند. این ابزارها، برای محاسبۀ پارامترها و انجام کارهای مختلفی کاربرد دارند. دستهبندی هم جزو کارهایی است که سیستمهای اتوماسیون آن را برعهده میگیرند. مثلاً میتوانید اطلاعات فرم درخواست مشاوره رایگان را در یک شیت ثبت و آن را به نرمافزار اضافه کنید. برای اینکه کار با موفقیت انجام شود، لازم است که دقیق به جزئیات بپردازیم؛ به همین خاطر، این بخش را به ۶ قسمت تقسیم میکنیم تا هر مورد را جداگانه بررسی کنیم. دربارهٔ نحوهٔ بخشبندی، در مقالهٔ «بازار هدف چیست + راههای شناسایی بازار هدف» مفصل صحبت کردیم.
تبلیغات همان جملاتی است که مادرمان برای اینکه اسفناج بخوریم، بهکار میبرد؛ اینکه «اسفناج خیلی خواص دارد و تو را قوی میکند»، یا «اسفناج غذای محبوب ملوان زبل است» و اینجور چیزها. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید.
۴. جستجوی کلمات کلیدی
بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. تلاشهای تبلیغاتی مداوم، تجربیات مثبت مرتبط با یک برند را به مشتریان یادآوری میکند، وفاداری را تقویت میکند و احتمال روی آوردن مشتریان به رقبا را کاهش میدهد. با ایجاد احساس مهم بودن در مخاطبان، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما را با دقت تماشا می کنند. برای انجام این کار، در مورد مزایایی که محصول یا خدمات شما برای آنها به ارمغان می آورد صحبت کنید.
تبلیغات هدفمند با جلب توجه مخاطبان مناسب، ایجاد ارتباط مؤثر، کاهش هزینهها و افزایش تعامل، باعث رشد فروش میشود. این روش با تمرکز بر نیازها و رفتار مشتریان، تجربهای مثبت برای آنها ایجاد کرده و بازدهی کسبوکارها را افزایش میدهد. وقتی پیام شما دقیقاً به دست افرادی میرسد که به آن نیاز دارند، فروش شما رشد میکند. تبلیغات به معنای ارتباط هدفمند با مخاطبان برای معرفی محصولات یا خدمات و تشویق به خرید است.
هزینه مقرون به صرفه، امکان برقراری ارتباط دو طرفه و گزارش وضعیت تحویل و تعامل پیامک از جمله مزایایی است که بازاریابی پیامکی را به یک تبلیغات موثر برای رشد کسب و کارها تبدیل کرده است. یکی دیگر از روشهای قدرتمند و پربازده تبلیغات آنلاین برای رشد کسب و کارها، بازاریابی محتوا است. با ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط، کسبوکارها میتوانند مخاطبان هدف بیشتری جذب کرده و با آنها تعامل داشته باشند. این نوع تبلیغات در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل و وفاداری مشتری به برند میشود. بازاریابی محتوا همچنین نقشی اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ایفا میکند، که باعث دیده شدن بیشتر محصولات و خدمات آن کسب و کار و هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت میشود. تبلیغات رسانههای اجتماعی یکی دیگر از انواع تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار است که شیوه تعامل کسبوکارها با مخاطبان خود را متحول کرده است.
هنگامبکه فاش شد، فولکس واگن دادههای آلایندگی را دستکاری کرده است، این شرکت با بحران شدیدی روبهرو شد. پاسخ این شرکت پس از رسوایی پیش آمده با تبلیغات، پیچیدگیهای مدیریت بحران و تاثیر آن بر اعتماد برند را نشان داد. تاریخ تبلیغات Old Spice به قبل و بعد از کمپین «The Man Your Man Could Smell Like» تقسیم میشود. آگهیهای تبلیغاتی به لحن طنز و مضحک که شخصیتی کاریزماتیک در آنها صحبت میکرد و صحنههای جذابی را به نمایش میگذاشتند که با بینندگان در مناطق مختلف همسو میشد. کمپین «Think Different» اپل نمونه بارزی از این است که چگونه داستانسرایی غیرمتعارف میتواند مخاطبان را مجذوب خود کند و شناخت برند را افزایش دهد. این هدفگذاری دقیق با اطمینان از اینکه تبلیغات به مرتبطترین کاربرانی که احتمال بیشتری برای خرید دارند نشان داده میشود، هدر رفت هزینه تبلیغات را به حداقل میرساند.
از جمله این ویژگیها میتوان به حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب اشاره کرد. در روش تبلیغات تلویزیونی بیشتر تبلیغات بین ۱۰ تا ۶۰ ثانیه طول میکشند و برخی تبلیغات بسته به نوع محصول و کانال تلویزیونی ممکن است بیشتر از ۶۰ ثانیه باشند. براساس آمار، در سال ۲۰۲۰ تبلیغکنندگان در ایالات متحده آمریکا بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیونی صرف کردهاند. شرکتهای بزرگ در برنامههای مهم مانند بازی فوتبال تبلیغات خود را نمایش میدهند و شرکتهای کوچک و متوسط در کانالهای محلی و در خلال برنامهها و رویدادهای کوچکتر تبلیغ میکنند. اما این بدین معنی نیست که شما باید تبلیغات در سایر موتورهای جستجو غیر از گوگل را نادیده بگیرید.
بازاریابی دیجیتال نه تنها به افزایش فروش و جذب مشتریان جدید کمک میکند، بلکه به ایجاد روابط بلندمدت و پایدار با مخاطبان و مشتریان نیز میانجامد. از بازاریابی محتوا گرفته تا تبلیغات در شبکههای اجتماعی، هر یک از این روشها ابزاری قدرتمند برای ارتقای برند و کسبوکار شما به شمار میروند. بنابراین، با پیروی از این روشها و تنظیم استراتژیهای منطبق با تحولات جدید، کسبوکار شما میتواند در بازار آنلاین به موفقیتهای بزرگ دست یابد. ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه تخصص اصلی سامانه پیامک پیام رسان است که در کنار کلی امکانات دیگر جهت تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان ارائه می کند. ارائه نمونه متن های جذاب برای هر شغل و مناسبت ، راهنمای ارسال پیامک و مشاوره رایگان را می توانید در پیام رسان دریافت نمایید.
دادههای حاصل از این ابزارها به برندها کمک میکنند تا نقاط ضعف و قوت تبلیغ خود را شناسایی کنند. تحلیل این دادهها، کلید موفقیت در بهینهسازی استراتژیهای تبلیغاتی است. برای مثال، فروشگاههای اینترنتی با ارائه پیشنهادات سفارشی و نمایش محصولات مرتبط، میتوانند تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشند.
این فرآیند از طریق کانالهای مختلفی مانند رسانههای سنتی (تلویزیون، رادیو، روزنامهها) و دیجیتال (شبکههای اجتماعی، وبسایتها) انجام میشود. یکی دیگر از روشهای تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار، تبلیغات خارج از خانه (OOH) است. این نوع تبلیغات فرصتهای منحصربهفردی را برای جلب توجه مصرفکنندگان و مخاطبان در خیابان و مکانهای عمومی ارائه میدهد.
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن برخلاف سایر شکلهای تبلیغات، به خوبی توجه کاربر را جذب میکنند. مزیت پوش نوتیفیکیشن این است که کاملا مبتنی بر اجازه کاربر هستند و جزو تبلیغات مزاحم به شمار نمیروند. بهبود سئو وبسایت و بازاریابی محتوا هر دو باهم برای بهبود رتبه سایت کار میکنند.
اگر کسی سوالی پرسید یا درباره صفحه معرفیشده نظر داد، حتماً پاسخ دهید. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید.
- {
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) که معمولا در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میشود، راهی مستقیم و موثر برای هدف قرار دادن کاربرانی که بهدنبال محصولات یا خدمات هستند، ارائه میدهد. |}{
- انتخاب روش تبلیغات موثر در ایران به نوع کسبوکار، بودجه و مخاطبان هدف بستگی دارد. |}
- توصیه افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد.
- داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است. {
- افراد میتوانند از تجربیات خود در مورد محصولات، خدمات یا برندها با دیگران حرف بزنند و در این فرآیند به عنوان سفیران برند عمل کنند. |}
- این ابزار بهویژه برای فروشگاههای آنلاین و کسبوکارهای خدماتی که نیاز به پشتیبانی سریع دارند، بسیار مفید است.
از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. وقتی صحبت از افزایش مشتری میشود، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد میرسد، تبلیغات است. تبلیغات دیجیتالی، بیلبوردها، تبلیغات پیامکی و دهها روش دیگر که البته هزینههای سنگینی هم دارند. اما واقعیت این است که همه کسبوکارها بودجه تبلیغاتی ندارند و اتفاقاً بسیاری از برندهای موفق، بدون صرف هزینههای کلان، مشتریان زیادی جذب کردهاند.
در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند.
{۲۸. تایید و توصیه افراد
|}تبلیغات به عنوان ابزاری قوی برای جلب توجه، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعامل با مشتری عمل میکند. در این عصر دیجیتال، که مصرفکنندگان با پیامهای بیشماری بمباران میشوند، درک پیچیدگیهای تبلیغات و استفاده از قدرت آن بیش از هر زمان دیگری حیاتیتر شده است. در هر کمپین تبلیغاتی، با توجه به دستهبندی مخاطبان خود، محتوای تولیدشده و هدف تبلیغ میتوانید از گروه مرتبط استفاده کنید. استفاده از تبلیغات تعاملی که به مخاطب اجازه میدهد با محتوا تعامل داشته باشد، میتواند به افزایش جذب و وفاداری مخاطبان کمک کند. این شامل استفاده از بازیها، نظرسنجیها، ویدئوهای تعاملی و خدمات مشابه است.
افرادی که یک رفتار مشخص از خود نشان دادهاند یا افرادی که در حال مصرف محتوایی با موضوع خاص هستند. نه فقط در رابطه با بازاریابی هدفمند، بلکه در هر نوع اقدام مربوط به بازاریابی، سنجش عملکرد ضروری است؛ پس مرحلۀ آخر، به تجزیهوتحلیل کمپینی که اجرا کردهاید اختصاص دارد. احتمالاً وقتی متوجه شوید افراد بسیاری کمی در دستهبندی مشخصشده قرار میگیرند، ترجیح میدهید از تمرکز روی آنها صرفنظر کنید؛ البته استثنا هم وجود دارد. ممکن است علیرغم کم بودن تقاضا، حاشیه سود بالا، توجه شما به آن گروه مشخص را توجیه کند. اگر پس از دستهبندی، کسبوکار تشخیص دهد یک گروه ارزش بیشتری دارد و با کسب اطلاعات کاملتر راجع به آن، سعی در جلب توجه حداکثری آنها داشته باشد، با نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) طرف هستیم. برای مثال، لباسفروشی زنانه بهجای اینکه کمپینهای گسترده اجرا کند، در فصل تابستان با کمپینهای تخفیفی به سراغ جذب زنان جوان کارمند اهل مد میرود.
فرض کنید میخواهید از تبلیغات دیجیتال برای تبلیغ پیشنهادات خود بهره بگیرید. ابتدا باید بدانید که حداکثر هزینه تبلیغات چهقدر باید باشد تا بازدهی مثبتی روی سرمایه خود مشاهده کنید. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی گزینههای هدفگیری پیچیدهای را ارائه میکنند که بازاریابان را قادر میسازد تا به ویژگیهای جمعیتشناختی، علایق، رفتارها و مکانهای خاصی دست یابند. بازاریابان میتوانند با اصلاح مداوم کمپینها براساس بینشهای دادهمحور، منابع را به تاثیرگذارترین استراتژیها تخصیص دهند و اطمینان حاصل كنند که هر ریالی که خرج میشود، نتایج مورد را بهدست میدهد. فناوری، مدیریت تبلیغات را متحول و امکان تجزیه و تحلیل دادههای پیچیده، گردش کار خودکار و ردیابی عملکرد در زمان واقعی را امکانپذیر کرده است. منابع انسانی نقشی اساسی در اجرای کمپین، از اجرای خلاقانه گرفته تا برنامهریزی رسانهای و تحلیل دادهها، ایفا میکند.
سایت منبع