تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ مشارکت2024-02-07
افزایش تعامل در اینستاگرام؛ ۱۳ راهکار طلایی برای جذب مشتریان بیشتر!
سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند. به کمک برخی سایت ها می توانید هشتگ مناسب محتوای خود را پیدا کنید. به این منظور از سایت های hashtagify.me ، instavast.com ، ingramer.com کمک بگیرید . هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده میکنندمحصولات خود را بین میلیونها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید. انتشار محتواهای بخصوص و دادهمحور یک ترند بزرگ در سال 2020 بود.
انتشار پستها در شبکات اجتماعی دیگر
پس از مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف، باید محتوای تبلیغاتی خود را طراحی کنید. همچنین باید از هشتگهای مناسب استفاده کنید تا پستهای شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد. بودجه شما تعیین میکند که پستهای شما در چه بازه زمانی و در چه صفحاتی نمایش داده شوند. قدم چهارم، تعامل با مخاطبان است که یکی از بهترین راههای برندسازی در اینستاگرام میباشد.
وقتی محتوایی منتشر کنید که از مخاطب تعامل بگیرد، کامنتها و دایرکتهای بیشتری میگیرید یا ممکن است در پست و استوری منشن شوید. ویدئو ها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بیش از دو برابر عکس ها کامنت دریافت می کنند ، با وجود اینکه عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند. فیلم های اینستاگرام معمولا بازدید های زیادی خواهند داشت حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. بهتر است مطالب خود را با هم ترکیب و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید .
تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، هدف اصلی هر کسبوکار آنلاینی محسوب میشود. اینجاست که مفهوم بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization – CRO) اهمیت پیدا میکند. قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند.
کاربران شما باید احساس کنند که بخشی از شبکه اینستاگرام شما هستند. با آن ها از طریق کامنت و دایرکت در تعامل باشید .هنگامی که آنها اظهار نظر می کنند ، به آنها پاسخ دهید. وقتی به نظرات و پیام های آنان اهمیت می دهید این نشان می دهد که شما برای کاربران خود ارزش قائل هستید و می توانید رابطه نزدیکتری را با آن ها ایجاد نمایید. سال 2020 با بالا گرفتن تب نرمافزار تیکتاک و البته معرفی قابلیت Reels در اینستاگرام، اهمیت تولید محتوای ویدیویی بسیار افزایش یافت و به نظر نمیآید که این تب به زودی فروکش کند. اگر میخواهید که مشارکت حساب اینستاگرامی فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشید، درک این که کدام هشتگها باعث بیشتر دیده شدنتان میشود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما و نحوه همکاری می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید یا از صفحه اصلی سایت دیدن کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شرکت تارنما و تاریخچه فعالیت های ما می توانید به صفحه درباره شرکت تارنما مراجعه کنید. اگر وقت نمیکنید به دایرکتها جواب دهید، میتوانید از ادمین دایرکت کمک بگیرید! نمیدانید ادمین دایرکت کیست؟ پس حتماً مقاله دایرکتر اینستاگرام را بخوانید تا کامل با وظایفش آشنا شوید. دربارهٔ موضوع خاصی که برای مخاطب جالب است، اطلاعاتی دارید، بگویید دایرکت دهند تا اطلاعات را بهصورت ویس برای آنها بفرستید.
- {
- اگر پاسختان غیرصمیمی باشد، نه تنها تعامل اینستاگرام افزایش پیدا نمیکند، بلکه ممکن است کاهش یابد. |}
- برای افزایش نرخ اینگیمنت در اینستاگرام هنگام شروع راه اندازی یک پیج می توان به راهکارهایی مثل خرید لایک و خرید بازدیدکننده لایو نیز اشاره کرد.
- فعالیت در اینستاگرام صرفا به معنای انتشار محتوا نیست و کارهای زیادی میتوان برای افزایش آمار پیج انجام داد، مانند برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و یا استیکرهای تعاملی. {
- اگر میخواهید طرفداران خود را برای نام تجاری خود ببینید، این بسیار مهم است. |}{
- فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در حوزههای مختلفی مانند طراحی وب، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و توسعه نرمافزار مشغول به کار شوند. |}
- استیکر کوییز استوری اینستاگرام برای شما این امکان را فراهم میآورد که سوالاتی مثل «آیا میدانستید؟» از دنبالکنندگانتان بپرسی و نتایج آن را بررسی کنید.
علاوهبر این موارد برای تبلیغات در اینستاگرام، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. آیا میخواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؟ آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا محصولات و خدمات خود را بفروشید؟ سپس باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. این مخاطبان افرادی هستند که احتمال بیشتری دارد با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و به آن تعامل داشته باشند. تبلیغات در هر کسب و کاری نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب و فروش محصولات و خدمات ایفا میکند. ازاینرو کسب و کارهای اینستاگرامی نیز مانند سایر کسب و کارها، برای موفقیت نیاز به برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مناسب دارند. فعالیت در اینستاگرام صرفا به معنای انتشار محتوا نیست و کارهای زیادی میتوان برای افزایش آمار پیج انجام داد، مانند برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و یا استیکرهای تعاملی.
محتوای خود را در اینستاگرام بررسی کنید
این کار باعث افزایش اینگیجمنت ریت (engagement rate) شده و مشتریان را به محصول و برند شما وفادار میسازد. با برنامهریزی و توجه مداوم به درخواست کاربران، میتوانید حساب کاربری خود را در مسیر درستی برای تبدیل شدن به یک رسانه پر مخاطب قرار دهید. یکی از موضوعاتی که بسیار در دیده شدن و افزایش تعامل با مخاطبین تاثیر دارد، تداوم در انتشار محتواست. با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی میتوانید نرخ مشارکت را بالا ببرید .
پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن را به خاطر بسپارید. آسانترین راه برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل اینستاگرام ، پرسیدن سوال است . با گذاشتن نظر سنجی در استوری یا پرسیدن سوال در پست می توانید کاربر را کنجکاو کنید تا در مطلب شما مشارکت کند .شما باید از فالوئرها در رابطه با محصول و یا کمپین هایتان بازخورد بگیرید و نظرسنجی کنید. سعی کنید همیشه در پست خود چند سوال بپرسید و مخاطبان را با پست خود درگیر کنید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید.
بسیاری از کسبوکارها با تدوین یک استراتژی هوشمندانه، از همین امکانات محدود برای افزایش فروش و تعامل با مشتریان استفاده میکنند. اگر در حال حاضر در اینستاگرام هستید، اما تعامل و مشارکتتان روند صعودی نداشته است، دیگر وقت آن رسیده کاری در این زمینه انجام دهید. با اینکه همه به فعالیت در شبکههای اجتماعی علاقه دارند، اما اگر کمک چندانی به کسبوکارتان نکند، فقط وقتتان را هدر میدهید.
اما نکته اینجاست که استفاده بیش از حد از هشتگ علاوه بر اینکه غیر حرفهای به نظر میرسد، باعث سردرگمی کاربران نیز میشود. به همین خاطر است که بیشتر برندهای مطرح برای افزایش میزان لایک پستهای خود، حدودا از ۱۰ هشتگ برای هر پست استفاده میکنند. در نظر داشته باشید هشتگ عامل تعیین کنندهای در افزایش اینگیجمنت ریت است. به طوری که هر هشتگ به طور متوسط میتواند تا ۱۲.۶ درصد بازدید یک پست را افزایش دهد.
یکی دیگر از عواملی که بر نرخ تعامل تأثیرگذار است، اشتراک و یا فوروارد کردن پستها و استوریها میباشد. اگر واقعاً میخواهید پیج خود را به اوج برسانید و درآمد زیادی از آن کسب کنید، یکی از بهترین راهکارها تولید محتوایی است که قابل اشتراک گذاری باشد. برای مثال میتوانید محتوای فان یا حتی خبرهای فوری را در پیج خود منتشر کنید. همچنین میتوانید محتواهایی را که همیشه میتوانند مورد بحث و گفتگو قرار گیرند، در پیج خود قرار دهید. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. باید دانست که اصلیترین هدف تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذاری روی مخاطبان، جلب نظر و اعتماد آنها است.
یک مقاله با 170 تا ایده جذاب و متنوع استوری، برایتان آماده کردیم. هر چه اینگیجمنت پیج شما بالا باشد ظرفیت بیشتر در تبدیل فالوورها به مشتری های پر و پا قرص را دارید. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... حالا اگر محصول آماده شده و برای رونمایی آن برنامهریزی میکند، گوشهای از آن را با عنوان «بهزودی» استوری کنید. همین طور میتوانید از مخاطب بخواهید سؤالات خود در استیکر پرسش بنویسد و شما سر فرصت با ویدیو به آنها جواب دهید.
همه این موارد در نهایت باعث افزایش ریچ در اینستاگرام خواهند شد. ریچ به معنای دیده شدن بیشتر است که این مورد میتواند از عوامل اصلی افزایش فروش برای شما باشد. ببینید با چه پیجهایی موضوع مشترک دارید و حداقل بخشی از فالوورهای آنها، مخاطب بالقوهٔ شما هستند. با این پیجها لایو مشترک بگذارید و دربارهٔ موضوعی که برای مخاطبان هر ۲ پیج جالب است، صحبت کنید. برای افزایش تعامل در اینستاگرام از روش های زیر استفاده کنید قطعا بازخورد خوبی خواهید گرفت.
پست مسابقه را هر ۲ منتشر کنید، شرط آن را فالوکردن هر ۲ پیج بگذارید و هر ۲ جایزه بدهید. طراحی مسابقه اینستاگرامی معمولاً شرایط سادهای دارند؛ مثلاً پاسخدادن به یک سؤال و فالوکردن پیج یا منشنکردن یک دوست و لایککردن پست. درست است که استوری موقت است و به اکسپلور نمیرود؛ ولی قسمت بزرگی از تعامل روزانهٔ مخاطبان با پیج شما از طریق همین استوری است. یکی از راههای بالا بردن تعامل کاربران با صفحه شما طرح یک درخواست می باشد .
هر چقدر ارتباط شما با کاربران قویتر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب و کارتان بیشتر می شود. چرا که ارتباط دو طرفه است و به مرور زمان میتوانید نظر و اعتماد کاربران بیشتری را جلب نمایید. از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) میکند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است.
مردم امروزه به دنبال گسترش ارتباطات هستند و هیچ ابزاری، بهتر از تعریف کردن یک داستان جذاب نمیتواند زمینه را برای برقرار این ارتباطات مهیا کند. وقتی افراد میتوانند با محتوای شما ارتباط احساسی یا منطقی برقرار کنند، احتمال اینکه آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند بسیار بیشتر میشود. پس به جای اینکه زمان زیادی فقط خرج کاور و کپشن بکنید به فکر افزایش کیفیت محتوا و محصول خود باشید.
در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند. فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند. این روش کاری برای افرادی که به دنبال استقلال شغلی و درآمد بالا هستند، به یک گزینه ایدهآل تبدیل شده است.
{۳. ارسال منظم و زمانبندیشده پستها
|}اگر میخواهید پستهایتان در اینستاگرام بیشتر دیده شود، باید نرخ تعامل پیجتان را بالا ببرید. اینستاگرام به پستهایی که تعامل بالایی دارند بیشتر اهمیت میدهد و آنها را در اکسپلور و بخشهای پرطرفدار نمایش میدهد. پس با افزایش لایک، کامنت و اشتراکگذاری پستهایتان، میتوانید از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است.
به رفتار بچهها دقت کردهاید که هر کاری میکنند، واکنش پدر و مادر را نگاه میکنند و بر اساس آن تصمیم میگیرند چطور ادامه دهند؟ این کار را شما با اینسایت اینستاگرام باید انجام دهید. البته باز هم با رویکردی خلاقانه و اختصاصی خود سراغ این ترندها بروید تا یکی از هزارها نباشید. کسبوکاهای B2B هم میتوانند از این ترندها برای دیدهشدن استفاده کنند؛ بهشرطی که با جنس، هویت و اهداف آن کسبوکار تناسب داشته باشد.
ایفلوئنسرها افراد خاصی هستند که میتوانند کسبوکار شما را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش دهند. شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش فروش دارید. تقریبا تمام کارآفرینان امروزی معتقدند که این روش کارآمد و مفید است.
در صورتی که بخواهید اینگیجمنت و یا نرخ تعامل را در اینستاگرام بررسی کنید تنها کافی است از فرمول زیر استفاده نمایید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. البته فقط وقتی این کار را انجام دهید که واقعاً بهزودی مخاطب بتواند به آن دسترسی داشته باشد. این کار هیجان دوروبر محصول جدید را بیشتر میکند و مخاطبان در دایرکت احتمالاً سؤالات زیادی دربارهٔ آن خواهند داشت.
مانند بعضی از سرویسهای مشابه، پس از راه اندازی کسبوکار در اینستاگرام هم ابزارهای آنلاین به منظور آنالیز و بهبود عملکرد شما ارائه شده است. این ابزار به شما نشان می دهد که محتوای منتشرشده شما به نسبت رقبا چقدر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این روش کموکاستیهای خود را نسبت به دیگران بهتر درک میکنید و میتوانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشمگیری را تجربه نمایید. بدون شک طراحی یک کمپین میتواند بهترین گزینه برای شروع این کار باشد. ایدهآلترین مثال برای چنین کمپینهایی، کمپین #RedCupContest است که توسط استارباکس راه اندازی شد.
همچنین میتوانید از این افزایش تعامل برای رسیدن به اهداف خود مانند افزایش تعداد فالوورها، آگاهی از برند، فروش محصولات و خدمات و غیره استفاده کنید. در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که افزایش تعامل یک فرآیند تدریجی است و به زمان و تلاش نیاز دارد. بنابراین صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید تا به نتایج دلخواه خود برسید. همچنین یکی دیگر از دلایل موثر بودن لایو اینستاگرام برای افزایش تعامل، این است که میتواند برای اهداف مختلفی استفاده شود.
اسپاتیفای در این کمپین خود دادههای آماری زیادی را در مورد کاربران و شنوندگان خود منتشر کرد و مخاطبان نیز از آن استقبال کردند. مثلا شما میتوانید در یک پست، به رفتارهایی اشاره کنید که سمی هستند و برای حل این مشکل نیاز به تمرین و ممارست وجود دارد. در این صورت، کاربران جهت بررسی دوباره این پست و یادآوری دوباره به خودشان، آن را سیو میکنند. هیچ چیز به اندازه استیکر پرسیدن سوال نمیتواند مکالمه را میان شما و مشتریانتان به وجود بیاورد. در حالی که اینفلوئنسرها از استیکر سوال پرسیدن در اینستاگرام برای این استفاده میکنند که خود را بیشتر به دنبالکنندگانشان معرفی کنند؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که شما این کار را نکنید. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید.
از همین رو لازم است این کار توسط افراد با تجربه و متخصص در حوزه سوشال مدیا مانند ادمین تعامل اینستاگرام انجام گیرد. اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید. نرخ تعامل نشان دهنده میزان تاثیرگذار پیج روی کاربران دیگر است.
البته که شما باید ارزش برند خود را با توجه به قالب محتواها و لحنتان حفظ کنید. اگر عکسهای طنز (یا همان میمها) در ارزشهای برند شما نمیگنجند، بهتر است که دورشان را خط بکشید و حس و ظاهر پیج اینستاگرامیتان را برهم نزنید. برای مثال شاید کمپین اپلیکیشن محبوب اسپاتیفای با نام Spotify Wrapped را در سطح اینترنت دیده باشید.
همچنین، با کلیک بر روی هر پست، میتوانید آمار دقیقتری از جمله تعداد لایکها، کامنتها و تعداد افرادی که پست را دیدهاند، به دست آورید. در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند. اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید. اگر میخواهید شات زمان طولانیتری در پیج شما باشد، میتوانید از پست استفاده کنید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت میکنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکههای اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. در این صورت کاربر با کلیک روی لینک آن، پست را میبیند و تعامل برقرار میکند. در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا میکند و حتی میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. استمرار و نظم در انتشار محتوا کمک زیادی به دیده شدن و افزایش تعامل اینستاگرام میکند. اگر میخواهید نظم را به خوبی رعایت کنید، بهتر است یک تقویم محتوا طراحی کنید که در آن مشخص باشد در چه زمانی قرار است چه محتوایی منتشر کنید. همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند.
افزایش صمیمیت ادمینها با مخاطبان به افزایش اعتماد آنها به آنلاین شاپ شما، به رشد کسبوکارتان منجر میشود. ابزارها و خدماتی در شبکههای اجتماعی موجودند که باعث ارتباط سریعتر با مشتریان هدف کسبوکارها میشوند. بازار اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها در اینستاگرام بسیار داغ است و پولهای کلانی در این صنعت جا به جا میشود. دلیل همکاری یک کسب و کار با اینفلوئنسر نه تعداد فالوورهای او، بلکه میزان اعتماد افراد به آن شخص است. یکی از بهترین عوامل سنجش این میزان اعتماد در اینستاگرام، اینگیجمنت ریت پستهای تبلیغات اینستاگرام است. یکی از بهترین کامنت هایی که میتوانید بگیرید آنهایی هستند که فردی، دوست خود را در آن کامنت منشن کرده باشد.
البته، هنگام ایجاد میمها باید به فرهنگ و ارزشهای جامعه حترام بگذارید و از ایجاد هرگونه محتوای توهینآمیز یا آزاردهنده خودداری کنید. یکی از مهمترین راههای افزایش تعامل اینستاگرام، لایک کردن فالوورهای رقبایتان است. به خصوص که اگر پیج مورد نظر دقیقاً در همان راستای فعالیت پیج شما است. در این صورت افرادی که آن پیج را دنبال یا لایک میکنند، مخاطبان هدف شما هم هستند که ممکن است به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشند. پس باید حتماً حواستان به پیدا کردن و برقراری تعامل با آنها باشد.
این به پیروان شما اجازه می دهد تا سوالات خود را درباره نام تجاری، زندگی شخصی خود (اگر بخواهید به اشتراک بگذارید) یا اطلاعات مفیدی که متخصص شما هستید، بپرسید. به خاطر داشته باشید که در داستانهای خود از هشتگ استفاده کنید، همانطور که در پست Instagram به طور منظم می توانید استفاده کنید. با استفاده از داستان ها، می توانید از hashtag های گسترده تر و محبوب تر استفاده کنید، تا زمانی که آنها مربوط به محتوای ارسالی شما باشند. شرکت طراحی گرافیک Canva یک مطالعه انجام داد که نشان داد Clarendon بیشترین استفاده از فیلتر اینستاگرام در ایالات متحده و در سراسر جهان است. مطالعات دیگر نشان می دهد که روشنایی کلید جذب بینندگان و مهم تر شدن تعامل است.
در ابتدا مهمترین عامل در ساخت یک کمپین تبلیغات اینستاگرامی، شناخت کامل از اینفلوئنسر و حوزه فعالیت اوست. هر چه اطلاعات شما در این بخش بیشتر باشد، درصد موفقیت کمپین هم بالاتر خواهد رفت. همچنین شما نیاز به یک استراتژی درست و اصولی دارید تا محصول خود را به بهترین شکل ممکن در مقابل دید مشتریان به نمایش بگذارید. طبق نظر کارشناسان بازاریابی در اینستاگرام، بهترین تعداد پست روزانه برای یک پیج بیزینسی، ۱ الی ۲ پست است. آگاهی در خصوص ساعات انتشار پست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی پیجی لایو اینستاگرام میگذارد، نوتیفیکیشن آن برای همهٔ فالوورها میرود.
در این صورت شما میتوانید از نیازهای واقعی مشتریان شناخت پیدا کنید، نظرات واقعی آنها در مورد محصولات خود را بدانید و برای بالا بردن کیفیت کالای خود تلاش نمایید. همکاری با یک میکرو اینفلوئنسر از دو جهت برای یک کسب و کار خوب است. اول اینکه این افراد در مقایسه با اینفلوئنسرهای شناخته شده، ارزانتر هستند. پس کسب و کارها میتوانند با اختصاص یک بودجه محدود، یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنند.
هر حساب کاربریای، مخاطبان و دنبالکنندگان منحصربهفردی دارد که در زمانهای متفاوت از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. همچنین اگر کسب و کارتان در وسعت بینالمللی مشغول به کار است، کسر بزرگی از دنبالکنندگان شما در مناطق زمانی متفاوتی نسبت به مقر شما زندگی کنند. اگر جزو این گروهها هستید، محتواهای خود را متناسب با آن منطقه زمانی منتشر کنید. احتمالا شما هم این تجربه را داشتهاید که در بسیاری از شبکههای اجتماعی، تاکید بر تولید محتوای ویدیویی افزایش داشته است.
علاوه بر اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام خود در دیگر کانال های ارتباطی، می توانید از ارتباط خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را به مخاطبان گسترده تری نشان دهید. این افراد می توانند برند، محصولات و پروفایل شما را برای طرفدارانشان تبلیغ کنند. افزایش تعامل در اینستاگرام، نیازمند برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مشخصی است. با پیادهسازی این راهکارها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان تقویت و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه، به برخی از مهمترین راهکارهای افزایش تعامل پیج اینستاگرام خواهیم پرداخت. یکی از عوامل مهم در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام استفاده از تصاویر جذاب و هشتگ های مناسب است.
Instagram این را می داند و طیف وسیعی از گزینه های ویدئویی را برای بازاریابان و نفوذگران ارائه می دهد تا بتوانند طول ویدیو و فرمت های مختلف را با هم ترکیب کنند. بر خلاف توییتر، که اکثر مردم فقط یک یا دو هشتگ در یک صدای توییت استفاده می کنند، اینستاگرامرها ممکن است تا 30 هشتگ در هر پستی استفاده کند. در حالی که برخی از این شغلها مهارتهای تخصصی نیاز دارند، اکثر آنها فرصتهای درآمدی بالایی را برای متخصصان فراهم میآورند.
بیشتر کاربران، اینستاگرام را بهعنوان یک پلتفرم تصویری میشناسند. با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند. استفاده از استیکرها و اضافه کردن آیکونهای جذاب به استوریها یکی از جذابترین و کاربردیترین قابلیتهای این پلتفرم است که امکان تولید محتوای یونیک را برای شما فراهم میکند. بهره گرفتن از این قابلیت از یکنواخت شدن استوریها جلوگیری میکند. بهعلاوه کاربران از طریق ارسال استوریهای سرگرمکننده برای دوستان و آشنایان خود، به افزایش نرخ بازدید از پیج شما کمک میکنند.
با تبلیغ پیج خود در دیگر پیجهای مرتبط، میتوانید مخاطبین زیاد و هدفمندی را برای خود کسب کنید. جذب مخاطبین هدفمند میتواند کمک بزرگی به افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرام شما کند. تبلیغات در اینستاگرام کار سادهای نیست و اگر میخواهید به نتیجهی مطلوب دست یابید، باید مهارت خود را در این کار افزایش دهید.
منبع اصلی